Dziś wyjątkowo prosty sposób by w analogowym systemie wprowadzić quasi cyfrowe zniekształcenia. Podstawą analogowej emulacji cyfrowego efektu będzie moduł sample and hold, ograniczony w niemodularnych syntezatorach do uzyskiwania chaotycznych przebiegów modulacyjnych przez “samplowanie” szumu (używam A148 Doepfera, ale możecie użyć do tego każdego innego, choćby Elby Design ED115 albo Cwejman NS4).

(1.) Do wejścia sample in należy podłączyć źródło dźwięku które ma zostać poddane efektowi. Może to być sygnał audio z VCO lub samplera, można użyć sygnału zewnętrznego, ale będzie trzeba dostosować jego poziom do modularnych standardów za pomocą np.: Doepfer A119. Nic nie stoi na przeszkodzie by przepuścić przez efekt całą złożoną sekwencję (jak w przykładach dźwięowych niżej)

Do wejścia Trigger In modułu S&H trzeba podłączyć falę prostokątną VCO lub LFO zdolnego do generowania częstotliwości w zakresie audio (doskonale nadaje się do tego Quad LFO A143-3 Doepfera, przełączony w tryb “high” osiąga wyższą częstotliwość niż standardowy oscylator Doepfera A110). Częstotliwość oscylatora będzie zmieniać bitrate sygnału wyjściowego (S&H out). Wyższa częstotliwość oznacza wyższy bitrate.

Zamiast VCO/LFO  do wejścia Trigger in możemy podłączyć bardziej chaotyczny sygnał bramkujący. Zmiana zadziała jak zmiana algorytmu próbkowania bit crushera. Jako alternatywa oscylatora doskonale nadaje się moduł A117 Doepfera (2.). Generuje on cyfrowy szum składający się z chaotycznych impulsów, które można przyspieszać i zwalniać.

Większą kontrolę nad algorytmem da jakikolwiek sequencer generujący sygnał trigger napędzany zegarem zdolnym osiągnąć zakres audio, choćby zestaw A160 + A161 napędzany A143-3 i sumowany za pomocą A186 (3.). Nic nie stoi na przeszkodzie by wykorzystać jeden z sequencerów MFB, będą one potrzebowały zewnętrznego zegara ale zagwarantują 32 kroki pozwalające na eksperymenty z bardziej złożonymi przebiegami.

Kontrola CV nad częstotliwością oscylatora (VCO lub sterowane napieciem LFO) da nam możliwość zmiany bitrate za pomocą napięcia z kolejnego LFO, obwiedni ADSR, sequencera lub innego źródła modulacji. Korzystając z sequencera MFB SEQ2 jako źródła algorytmów, zmieniając zapisane w pamięci sekwencje będziemy mogli zmienia napięciem również algorytmy.

pnoiżej kilka przykłądów:

w każdym z plików bitrate modulowany jest ręcznie, najszerszy zakres modulacji daje LFO A143-3 (znacznie szerszy niż A110!).

patch matrix 001: sekwencja bez efektu by Mirt

patch matrix 001: s&h sterowane LFO A143-3 by Mirt

patch matrix 001: s&h sterowane VCO A110 by Mirt

patch matrix 001: s&h sterowane szumem z A117 by Mirt